Oh! Gigiku...

>> 06 December 2010

erm...

aku ni dari dulu lagi ade masalah ngan gigi aku. teringat time sekolah dulu. time tu tiap-tiap tahun gerombolan umat yang menggelar diri mereka sebagai doktor gigi dan sekutu mereka datang kat sekolah. aku lak tiap kali mereka datang kompem gigi aku kene tampal. memang masalah la tu. yang berat lagi siap kena cabut pun ada kot. tapi semua tu free. so, tak kisah mana la. orang bagi kita amek je....

sekarang ni lak dah tak sekolah. so, dah tak de la kunjungan percuma dari doktor gigi. aku lak la kena berkunjung ke premis mereka. nak pergi goverment cam banyak sangat prosedur nanti. try la pergi yang swasta...

setelah sekian lama, akhirnya tiba gak masanya gigi aku bertemu ngan seorang doktor gigi. berat gak nak gi tapi sebab sakit tiba-tiba di malam hari membuatkan aku mengambil keputusan takut-takut berani ni...

mula-mula aku suruh cek dulu masalah gigi aku yang satu ni. takut tak mampu bayar je nanti. en. doktor bagi aku dua pilihan. cabut atau rawat gigi tu. probnya di sini beza kos dua-dua tu jauh giler ma. kalau cabut dalam lingkungan rm60-100. kalau tak nak buang gigi tu aku kena belanja dalam rm600 tok tanam saraf pe tah. may be gigi ku yang satu ni dah mati kot....

lastly, keputusan yang diambil ialah menampal gigi yang tak de dalam senarai aku sebelum ni. en. doktor suruh aku balik pikir dulu pasal gigi aku yang satu ni. memang sayang nak buang ma. aku belum kawen lagi....

papepun selalu la gosok gigi. nasib baik boleh claim... :)

4 komen:

eira 11:01 PM, December 06, 2010  

uittsss...syang nye..2 la, mkan gula2 xajk org..

rin0x_adz 9:22 AM, December 07, 2010  

mmg la mahal nk ubat smle gigi yg patut dicabut..tp,imagine klu gigi takde dh..nk ke pkai gigi palsu?
hehehe

+dieabella+ 12:38 PM, December 07, 2010  

mhlye rm60..dlu aku cabut rm30..kalau tmpal rm60..ape slhye skali skala rongak..haha

eqa 9:11 PM, December 07, 2010  

sakit gigi la bnde y plg skit sklie..
smpai xleh nk tdo n mkn taw.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP