Sempadan Negara/Negeri Yang Unik

>> 07 December 2010

KONGSA KONGSI
Anda boleh minum secawan teh atau kopi di Belanda (NL) dan Belgium (B) pada masa yang sama.

KONGSA KONGSI
Lelaki-lelaki ini berdiri di Sepanyol dan hanya perlu menyeberangi batu di sebelah kanan untuk berada di Portugal.

KONGSA KONGSI
Sebahagian kawasan pertanian ini ialah England (kiri) dan sebahagiannya ialah Scotland (kanan).

KONGSA KONGSI
Tiga negara terdapat dalam dambar di atas - Myanmar (kiri), Laos (kanan) & Thailand (bawah).

KONGSA KONGSI
Bangunan dengan bendera hijau dan putih (kiri) terletak di Algeria manakala bangunan dengan bendera merah (kanan) terletak di Maghribi.

KONGSA KONGSI
Seorang wanita sedang berdiri di Jerman, bersebelahan dengan penanda sempadan di antara dia, Austria (kiri), Republik Czech (kanan).

KONGSA KONGSI
Sebuah jambatan kecil yang memisahkan Perancis (kiri) dan Sepanyol (kanan).

KONGSA KONGSI
Sempadan di antara Pakistan (kiri) dan India (kanan).

KONGSA KONGSI
Sempadan di antara Amerika Syarikat (kiri) dan Mexico (kanan).

KONGSA KONGSI
Laluan bersalji putih memisahkan antara dua tetangga, Amerika Syarikat (kiri) dan Kanada (kanan).

KONGSA KONGSI
Sempadan di antara tiga negara - Paruguay (atas), Argentina (kiri) & Brazil (kanan).

KONGSA KONGSI
Sempadan di antara China (kiri) & Pakistan (kanan).

KONGSA KONGSI
Sempadan di antara Cuba (kiri) dan Amerika Syarikat (kanan).

KONGSA KONGSI
Sempadan di antara Perancis (kiri) dan Itali (kanan).

KONGSA KONGSI
Sempadan di antara Korea Utara (kiri) dan Korea Selatan (kanan).

KONGSA KONGSI
Garis pemisah benua antara Asia (kiri) dan Eropah (kanan).

KONGSA KONGSI
Seorang lelaki tersenyum menjejak empat negeri di Amerika Syarikat pada masa yang sama. Negeri yang dimaksudkan ialah Utah (atas kiri), Colorado (atas kanan), Arizona (bawah kiri) dan New Mexico (bawah kanan).

KONGSA KONGSI
Kolam renang yang dipisahkan dua negeri - Nevada dan California.

Kali terakhir dikemaskini: 28 Julai 2012. Terima kasih kepada mereka yang ada memberi maklum balas dan teguran berkenaan maklumat di atas.

13 komen:

~ch@wi~ 6:03 PM, December 07, 2010  

wah..nak try pg la..kt mesia xde tmpt yg mnarik cmni..hehehe

BezBuddy 9:42 PM, December 07, 2010  

nak g gak tmpt2 cmni...mesti gempak gle...sempadan msia -thailand xde ke?hehe

Blur 11:26 PM, December 07, 2010  

yang miskin kaye tu rase2 macam israel dengan gaza jek

Entri baru Mencari hosting

mie 11:27 PM, December 07, 2010  

wah!!!
dapat pergi 2 negara sekaligus..
heheeee

zazaw 12:48 PM, December 08, 2010  

wahh . seronok kalau cm ni der (:

Cik Diana 9:37 PM, December 08, 2010  

wOw.. hebat tOl..
nOthing else i can say.. thumbs up! =p

AkuMuzikFilem 1:28 AM, February 17, 2011  

rasanya yang korea-china tu bukan korea-china, tapi korea selatan dan utara. baca kat tulisan arab tu..

AkuMuzikFilem 1:31 AM, February 17, 2011  

"Dinding konkrit yang memisahkan negara terkaya di dunia dan salah satu negara termiskin di dunia. tak tahu la kat mana yang ni..."

USA dan Mexico. Baca kat tulisan Arab tu.

amri,  3:19 AM, June 29, 2011  

kau ni copy paste je dari orang len. ada pulak korea utara sempadan dengan china. geografi fail.

soooooour 6:40 PM, June 29, 2011  

mcm mana MAS memisahkan negeri2 di MAS lak???

Anonymous,  8:20 PM, July 03, 2011  

ada 3 gamba ko salah..pertama,negara kaya n miskin tu USA and Mexico...

pastu gamba yg pisahkan Asia dan ARRUBA?? it's europe...eroba cara bacaannya dalam bahasa arab..

dan china dan russia??? it's china dan pakistan..

Anonymous,  11:32 AM, July 27, 2012  

ada 3 gamba ko salah..pertama,negara kaya n miskin tu USA and Mexico...

pastu gamba yg pisahkan Asia dan ARRUBA?? it's europe...eroba cara bacaannya dalam bahasa arab..

dan china dan russia??? it's china dan pakistan..

Anonymous,  11:39 AM, July 27, 2012  

ape tah maksud kongsa.. mengarut ko ni.. copy paste bahan org x bagi kredit.. puiihhhh...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP