Bangau Menelan Arnab Hidup-hidup

>> 28 October 2011

pernah tengok arnab ditelan hidup-hidup oleh burung bangau? aku sendiri pun belum pernah tengok lagi. biasa kalau tengok pun, bangau telan ikan je. tak tahu lak arnab pun termasuk dalam senarai juadah si bangau. macam kat bawah ni...



arnab tersebut diselam berkali-kali di dalam air agar tidak berdaya. lepas tu baru si bangau telan. tak tercekik ke?


setahu aku struktur gigi bangau ni macam burung lain je. bukan ada gigi besar-besar nak kunyah. kalau macam tu, kompemlah kena telan arnab tu macam ular telan mangsanya. berhibernasi seminggulah nampaknya bangau ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP