Puasa 2013

>> 23 July 2013

Esok masuk hari ke-15 umat Islam di Malaysia berpuasa. Sehingga ke hari ini, aku masih berada di Melaka, juga sudah 14 hari aku berpuasa di sini seorang diri. Rakan-rakan sekerja di Melaka sebahagian besarnya sudah menamatkan tugasan mereka di sini. 

Sebelum ni pun dah pernah merasai bersahur atau berbuka seorang diri tapi kali ni macam lain sikit. Dulu, kadang-kadang tu ada juga berteman. Sekarang, 14 hari straight sorang-sorang. Memang rekod setakat ni.

Dengan persekitaran yang memerlukan aku ke site untuk menyudahkan tugasan, memang lain rasanya. Dapat tengok sebahagian manusia yang disangka berpuasa rupanya tidak. Mat Bangla kat site pun ramai puasa. Agak memalukan bagi aku. Sekurang-kurangnya jangan bagi orang lain nampak sangat kamu tu tak puasa, walau mungkin ada alasan yang berunsur peribadi.

My sahur meal. Berat sangat rasa nak makan nasi pagi-pagi. Biasa tala bubur je.

Rabu Yang Bisu #64 - Selamat Berpuasa

>> 10 July 2013

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP