Bukan Kerana Rambut Panjang

>> 07 June 2011

tekanan makin berganda bulan ni. sepanjang aku kerja, aku rasa ni la bulan yang paling tertekan sekali kot. tapi tekanan aku semua tu bukan pasal kerja. sebab bagi aku kerja mana-mana pun ada tekanannya. ni pasal hidup aku yang masih membujang setakat ini...

sebelum ni, aku ada buat entri Misteri Rambut Panjang sebab ingin mencari jawapan yang boleh diterima akal tentang kewujudan rambut panjang dalam bilik aku. majoriti yang komen pasal mende halus. aku ingat akan ada fakta saintifik pasal mende ni. hampa ma...komen yang paling mempengaruhi aku datangnya daripada encik yastro. ni ha komen beliau...

klik gambo kalau nak baca lebih jelas

takut gak kalau kena kat aku macam tu. dah la aku ni bukan jenis yang ada hubungan dengan pompuan. sebut bab-bab tak kawen. memang cuak gak. aku nak kawen ma...

segentar macam mana sekalipun, aku masih sayang kat bilik aku ni. biarlah misteri rambut panjang tu. aku akan tetap menyewa kat sini. aku dah cukup selesa nak hidup dalam keadaan sekarang ni. nak gi makan senang, nak gi cari barang senang...tapi bosan memang ada sebab hidup jauh dari membe...

dua tiga hari lepas, aku dapat mesej dari housemate aku, abang polis. dia cakap kami kena keluar dari rumah yang aku sewa sekarang ni. tuan rumah nak jual rumah ni. tapi disebabkan tuan rumah masih berperikemanusiaan, dia bagi masa sampai jumpa rumah lain...abang polis cakap mungkin sampai hujung bulan...

(untuk pengetahuan aku menyewa bilik kat sebuah rumah ni bersama ngan seorang polis dan seorang askar. baca kat SINI!)

aku ulang...sampai hujung bulan...tapi bila aku balik rumah petang tadi, hampir semua barang-barang kepunyaan abang polis dah dipindahkan. aku dengar sebelum ni dia ada dapat kuaters. awalnya gerak...aku belum prepare rumah lagi ni. buat masa ni, aku cuba tanya kat abang askar lak. tapi memang payah dah nak dok sekali sebab abang askar pun dah tak lama kat kuantan ni...

jadi, dengan rasa rendah diri, saya ingin mempelawa sesiapa yang ingin menyewakan bilik untuk saya di kawasan bandar kuantan ni. percubaan aku di mudah.my setakat ni, semua lokasi yang ada agak jauh dengan office aku. rumah membe bujang office lak dah penuh. tak sedap lak nak masuk...

kepada yang ragu-ragu untuk bagi sewa, jangan risau saya akan cuba jadi budak baik! huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP