Susulan Website TourMalaysia Selepas Di-hack!

>> 15 Jun 2011

semalam aku dah perasan mende ni. ada terbaca yang salah satu website ni akan dihack. siap bagitau masa lagi tu. confident betul...

hari ni, aku dapat email yang bagitau website TourMalaysia telah pun di-hack. tak paham sangat pe motif sebenar...

berikut maklumat email yang aku dapat...

Website www.tourmalaysia.com.my telah pun kena HACK.

Ini adalah disebabkan ISP malaysia telah pun mem 'blok' 10 website.

Ini br hackers dr malaysia.
belum hackers dr team anonymous (yg hack Play Station Network) yg dijangka akan melancarkan serangannya pd pukul 3.30am waktu malaysia hari Khamis iaitu esok.
mrk akan attack website kerajaan malaysia.

Dragon Force tu. ingatkan ada nama band metal je. hackers pun guna nama ni. haha...klik gambo kalau nak baca ayat-ayat mereka...

kalau mengikut address kat gambo print screen kat atas ni, betul la http://www.tourmalaysia.com.my. tapi bila aku try masuk link tu tadi dah ok dah kot...tah ar...


kemudian aku terbaca email yang dari seorang saudara ni lak...

Salam,

Nie teknik running script jer...no harm done actually to the system file. Just changing index file

APAN dapat dari SINI!

kalau betul la kena hack macam kat atas tu memang bahaya gak kot...dan esok pun berkemungkinan ada lagi satu serangan...

New Recipe: Mongolian B.B.Q Wings


bagus gak la. ni boleh bagi petunjuk, mereka boleh memerintah negara tapi tak boleh nak jadi pemerintah yang disayangi. macam gambo kat atas ni pun, tah siapa la yang benci sangat kat beliau tah. KESIAN!

0 komen:

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP