Mayat Berjalan Pulang

>> 02 April 2010

Di Kg. Toradja (Indonesia) terdapat satu ilmu yang luar biasa di mana mereka boleh menjadikan mayat berjalan pulang ke rumah sendiri. Kejadian berlaku di sebuah daerah pedalaman Indonesia yang berbukit-bukau. Jika ada kematian di Kg. Toradja, maka mayat itu akan diberi kuasa hipnotisme supaya si mati boleh pulang berjalan kaki dan hanya berhenti bila sampai di rumahnya. Kuasa ini dibuat supaya tidak menyusahkan orang kampung daripada mengurus mayat tersebut.


APAN menambah: Hmmm...aku pun tak paham sangat mende ni. Boleh ke mayat hidup balik? Bukan setakat hidup balik, sampaikan berjalan balik ni. Elok-elok pula boleh stop dekat rumah sendiri. Ahli keluarga boleh terima ke kalau keadaan dah macam tu? Ngeri je aku tengok...Tapi kalau nak cuba ujibakat lepaslah kot...

6 komen:

lady D 9:56 AM, April 03, 2010  

erk...biar betul??? menakutkan je....tapi ok gak...sendiri mati, sendiri uruskan perkebumian....hehehe

APAN 10:25 AM, April 03, 2010  

ok la kalo die stop kat umah die sendiri...
kalo die terstop kat umah org lain cam ne???
umah lady d lak???
haha :)

wawan 11:42 AM, April 03, 2010  

sumpah takot gila! terkejut kot tengok muka makcik hantu tu tadiiiii

cik kedondong 10:27 AM, April 04, 2010  

ape motif nak balik umah sendri?terus cangkul kubur tak leyh?sendri masuk,sendri kambus..hahahah

lilylala 12:03 AM, April 09, 2010  

gila takut...dye balik umah pastu watpe??hahaha

APAN 12:19 AM, April 09, 2010  

x sure la plak....
kene tnye si tuan pnya badan...
haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP