Bridgette Jordan - Wanita Terkecil Di Dunia

>> 14 November 2011


Wanita paling kecil di dunia berasal dari Illinois, Amerika Syarikat. Ketinggiannya hanya 69 cm dan ia telah tercatat di dalam Guinness Book of Records.


Bersama-sama adiknya, mereka adalah pasangan adik-beradik paling rendah di dunia. Nama mereka Bridgette dan Brad Jordan, seorang gadis berusia 22 tahun dan adiknya berusia 20 tahun. Pembesaran adiknya juga adalah terlalu rendah. Hanya 96 dan setengah inci setelah 20 tahun. Mereka menghidap penyakit yang tidak boleh diubati dikenali sebagai 'dwarfism' atau kerdil dalam istilah perubatan.


Walaupun pembesaran mereka adalah rendah, itu tidak menghalang mereka menjalani gaya hidup aktif. Brad suka bermain bola keranjang, karate dan gimnastik manakala Bridgette suka menari, mendengar muzik dan menyertai pasukan sorak.


"Dilahirkan kecil - hebat! Yang penting - yakin dengan kebolehan masing-masing," kata Bridgette.






bahagian ayat yang menyatakan mereka menjalani gaya hidup aktif tu mungkin akan menimbulkan keraguan. aku yang post ni pun ragu-ragu. entah betul ke tidak apa yang aku translate ni. tapi lepas tengok video di atas ni (yang no. 2), keraguan kita tu akan bertukar menjadi kemaluan. orang macam mereka ni pun boleh jadi champion ma...kaw-kaw punya! haha...

0 komen:

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP