Top 10 Tallest Ladies

>> 12 June 2010

cinta itu buta. itulah orang selalu cakap. aku tak berpegang sangat pada ayat tu. orang pun selalu cakap jodoh semua di tangan tuhan. yang ni aku percaya. tuhan pun ada cipta makhluk yang lain dari lain. ada yang tinggi dan ada yang ketot. tapi kalau terlebih tinggi macam mana? bahagiakah pasangan tu nanti? nak tido sekatil pun boleh mendatangkan masalah kot. tapi jawapan itu semua pada si punya badan. kalau korang nak tau, korang test la dulu. cari sorang. ada bran? so, marilah tengok awek-awek yang tinggi kat dunia ni...


Yao Defen claims to be the tallest woman in the world, with 7' 8" (233 cm). She weighs 200 kg (440 lbs) and has size 26 (UK)/78 (EU) feet. Her gigantism is due to a tumor in her pituitary gland.

aku tengok kasut dia pun dah seram ma...pituitary gland tu kelenjar di bawah otak.

 
Sandy Allen appeared in the Guinness Book of World Records since 1976 until 2008. When she died as the tallest woman in the world, she was 7' 7¼" (232 cm) in height.


Malgorzata (aka Margo) Dydek, a basketball player in the US, is 7' 2" (218 cm).

 
Zainab Bibi, 7' 2" (218 cm) as well, was recently allowed to stay permanently in Britain because she claims her height has made her a target at home, Pakistan.

 
Standing at 7' 0" (213 cm), Latvian Uljana Semjonova was the leading women's basketball player in the world in the 1970s and 1980s.

 
Gitika Srivastava, former basketball player from India, is 6' 11" (211 cm).

 
Malee Duangdee is Thailand's tallest woman, with 6' 10" (208cm)Asia boleh!

 
Germany's tallest girl, Caroline Welz is 20 years old and 6' 9" (206 cm) tall.

 
Rita Miniva Besa is 6' 8" (203 cm).

 
Heather Greene is "only" 6' 5½" (196 cm) and lives in Las Vegas.

sumber : gurlzgroup@yahoogroups.com

10 komen:

yana 12:50 AM, June 12, 2010  

terlebih tinggi mmg akan dikatakan mengalami masalah pituitary gland.. haish..

Shuk 1:01 AM, June 12, 2010  

tingginye..mesti pi mane2 pn jdi perhatian orang kan..huhu~

suhaisweet 2:12 AM, June 12, 2010  

freaky dude hehe..peep my latest here Check it Out!

APAN 12:33 PM, June 12, 2010  

yana: x tau lak cmtu ma...
shuk: mmg pun.huhu...

yua zawa 1:48 PM, June 12, 2010  

tggi2 pon x cantik jgak.. susah nk dpt psagan.. ha3

APAN 5:55 PM, June 12, 2010  

amboi2...sedapnye kakak yua berkate-kate...
huhu...

timhar 6:33 PM, June 13, 2010  

gile babas.. tinggi gile.. macam orang gergasi..
agak2nya orang dulu..kala zaman nabi adam memang tak mustahil ada manusia gergasi dan berumur hingga ratusan tahun..

rhapsody LiN 7:04 PM, June 13, 2010  

huhu.. tinggi betul..

ku kdg2 teringin nk tinggi. tp tgk lelaki skrg smua dh pendek2 syukur je dgn tinggi 157 cm ni.. :p

- zuriey - 12:28 PM, June 14, 2010  

mak aih tingginya..cner la pasangan diorang agknya

soooooour 9:02 PM, August 27, 2011  

indahnya ciptaan Allah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

  © Blogger template Webnolia by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP